Görsel Araç, Gereç ve Materyaller(9.hafta)

Sınıf Ortamlarında Sıkça Kullanılan Görsel-İşitsel Araçlar ve Materyaller

  • Kitaplar
  • Yazı ve Gösterim Tahtaları
  • Resimler, grafikler, haritalar vb.
  • Gerçek Eşyalar ve Modeller
  • Projektörler (Yansıtıcılar)
  • İşitsel Araçlar
  • Görsel-İşitsel Araçlar
  • Teknoloji Destekli Araçlar
  • Görsel Araç, Gereç ve Materyaller ile ilgili görsel sonucu

Araçlara Dayalı Olarak Yapılan Öğretimin Ortaya Çıkarabileceği Olası Sakıncalar

  • Öğrencilerin düşünmelerini azaltabilir.
  • Kimi durumlarda dili daha çok kullanmayı gerektirmeyebilir.
  • Aracın temini pahalı olabilir, sürekli taşınması zahmetli olabilir.
  • İstenilen her aracı anında etkili bir şekilde kullanmak için gerekli zaman ve hazırlık yeterli olmayabilir.
  • Bazı araçların (işitme araçlarının) kullanımında ilgi çabuk dağılabilir.

Görsel İşitsel Araçların ve Materyallerin Eğitim Ortamına Katkıları

  • Öğrencinin dikkatini çekerek onları güdüler.
  • Öğrencinin dikkatini canlı tutar.
  • Öğrencinin duygusal tepki vermesini sağlar.
  • Kavramları somutlaştırır.
  • Anlaşılması zor olan kavramları basitleştirir.
  • Şekiller yoluyla bilginin düzenlenmesini ve alınmasını kolaylaştırır.
  • Soyut fikirleri somutlaştırır.
  • Zamandan ekonomi sağlarlar.
  • İçeriğin tutarlı biçimde sunulmasını olanaklı kılarlar.
  • Bireysel farklılıklara hizmet etmeyi kolaylaştırırlar.
  • Öğretim ortamını zenginleştirirler.

Adsız

 

İki Boyutlu Görsel Materyaller

Soyut kavramları daha somut bir hale dönüştürebilir. Sözel bilgilerin somutlaştırılmasına yardım eder. Kullanım kolaydır. Materyal gerektirmez.

vee diyagramı ile ilgili görsel sonucu

 

Örnek Kullanım Amaçları

  • Karmaşık bir konuyu basitleştirmek gerektiğinde,
  • Kavramlar arası ilişkileri belirtmek istendiğinde,
  • Derse dikkat çekerek başlamak istendiğinde,
  • Yaratıcılığı teşvik etmek planlandığında,
  • Sürecin anlatılması beklendiğinde kullanılır.

DİYAGRAMLAR

1.Vee Diyagramı :        

İlgili resim                                   

2.Veen Diyagramı:

venn diyagramı ile ilgili görsel sonucu

HARİTALAR

1.Bilgi Haritası :

bilgi haritası biyoloji ile ilgili görsel sonucu

2.Kavram Haritaları:

bilgi haritası biyoloji ile ilgili görsel sonucu,

GRAFİKLER

1.Pasta Grafiği:

İlgili resim

2.Çubuk Grafiği:

çubuk grafiği ile ilgili görsel sonucu

3.Sütun Grafiği:

İlgili resim

ŞEMALAR

1.Örgüt Şeması:

örgüt şeması örnekleri ile ilgili görsel sonucu

2.Akış Şeması:

akış şeması örnekleri ile ilgili görsel sonucu

TABLOLAR

1.Normal Tablolar:

excel tablo ile ilgili görsel sonucu

2.Matris Tablolar:

matris tablo ile ilgili görsel sonucu

RESİMLER

1.Çizilmiş Resimler:

İlgili resim

2.Posterler:

fen bilimleri poster ile ilgili görsel sonucu

 

Üç Boyutlu Görsel Materyaller

Üç-boyutlu görsel materyaller, öğretim ortamında bulunan görüp dokunabildiğimiz nesnelerdir.

  1. Gerçek nesneler,
  2. Modeller,
  3. Maketler
  4. Çoklu ortam takımları

Avantajları

  • İlgi çekme
  • İşbirliği
  • Gerçeklik

Dezavantajları

  • İlgi çekme
  • Maliyet
  • Saklama
  • Zaman
  • Kolay hasar görme

Yazılı Materyaller

  • Tasarım
  • Hizalama
  • Tutarlılık
  • Sayfa Düzeni
  • Yazı Stili, Türü ve Boyutu
  • Vurgulama
  • Renk

Yazım ve Gösterim Tahtaları

  • Yazı tahtaları
  • Elektronik Beyaz Tahtalar (Akıllı tahtalar)
  • Bülten Tahtaları
  • Kumaş Tahtalar
  • Manyetik Tahtalar
  • Kağıt Tahtaları – Döner Levha
  • Müzik Tahtaları
  • KAYNAKÇA

    acikders.hacettepe.edu.tr/dersler/ders…/Seferoglu_OTMT_4.2(GIA-Siniflandirma).pp