Sınıf Ortamlarında Sıkça Kullanılan Görsel-İşitsel Araçlar ve Materyaller
- Kitaplar
- Yazı ve Gösterim Tahtaları
- Resimler, grafikler, haritalar vb.
- Gerçek Eşyalar ve Modeller
- Projektörler (Yansıtıcılar)
- İşitsel Araçlar
- Görsel-İşitsel Araçlar
- Teknoloji Destekli Araçlar
Araçlara Dayalı Olarak Yapılan Öğretimin Ortaya Çıkarabileceği Olası Sakıncalar
- Öğrencilerin düşünmelerini azaltabilir.
- Kimi durumlarda dili daha çok kullanmayı gerektirmeyebilir.
- Aracın temini pahalı olabilir, sürekli taşınması zahmetli olabilir.
- İstenilen her aracı anında etkili bir şekilde kullanmak için gerekli zaman ve hazırlık yeterli olmayabilir.
- Bazı araçların (işitme araçlarının) kullanımında ilgi çabuk dağılabilir.
Görsel İşitsel Araçların ve Materyallerin Eğitim Ortamına Katkıları
- Öğrencinin dikkatini çekerek onları güdüler.
- Öğrencinin dikkatini canlı tutar.
- Öğrencinin duygusal tepki vermesini sağlar.
- Kavramları somutlaştırır.
- Anlaşılması zor olan kavramları basitleştirir.
- Şekiller yoluyla bilginin düzenlenmesini ve alınmasını kolaylaştırır.
- Soyut fikirleri somutlaştırır.
- Zamandan ekonomi sağlarlar.
- İçeriğin tutarlı biçimde sunulmasını olanaklı kılarlar.
- Bireysel farklılıklara hizmet etmeyi kolaylaştırırlar.
- Öğretim ortamını zenginleştirirler.
İki Boyutlu Görsel Materyaller
Soyut kavramları daha somut bir hale dönüştürebilir. Sözel bilgilerin somutlaştırılmasına yardım eder. Kullanım kolaydır. Materyal gerektirmez.
Örnek Kullanım Amaçları
- Karmaşık bir konuyu basitleştirmek gerektiğinde,
- Kavramlar arası ilişkileri belirtmek istendiğinde,
- Derse dikkat çekerek başlamak istendiğinde,
- Yaratıcılığı teşvik etmek planlandığında,
- Sürecin anlatılması beklendiğinde kullanılır.
DİYAGRAMLAR
1.Vee Diyagramı :
2.Veen Diyagramı:
HARİTALAR
1.Bilgi Haritası :
2.Kavram Haritaları:
,
GRAFİKLER
1.Pasta Grafiği:
2.Çubuk Grafiği:
3.Sütun Grafiği:
ŞEMALAR
1.Örgüt Şeması:
2.Akış Şeması:
TABLOLAR
1.Normal Tablolar:
2.Matris Tablolar:
RESİMLER
1.Çizilmiş Resimler:
2.Posterler:
Üç Boyutlu Görsel Materyaller
Üç-boyutlu görsel materyaller, öğretim ortamında bulunan görüp dokunabildiğimiz nesnelerdir.
- Gerçek nesneler,
- Modeller,
- Maketler
- Çoklu ortam takımları
Avantajları
- İlgi çekme
- İşbirliği
- Gerçeklik
Dezavantajları
- İlgi çekme
- Maliyet
- Saklama
- Zaman
- Kolay hasar görme
Yazılı Materyaller
- Tasarım
- Hizalama
- Tutarlılık
- Sayfa Düzeni
- Yazı Stili, Türü ve Boyutu
- Vurgulama
- Renk
Yazım ve Gösterim Tahtaları
- Yazı tahtaları
- Elektronik Beyaz Tahtalar (Akıllı tahtalar)
- Bülten Tahtaları
- Kumaş Tahtalar
- Manyetik Tahtalar
- Kağıt Tahtaları – Döner Levha
- Müzik Tahtaları
-
KAYNAKÇA
acikders.hacettepe.edu.tr/dersler/ders…/Seferoglu_OTMT_4.2(GIA-Siniflandirma).pp